Epiloog: We zijn weer thuis! - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Dick Scholten - WaarBenJij.nu Epiloog: We zijn weer thuis! - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Dick Scholten - WaarBenJij.nu

Epiloog: We zijn weer thuis!

Door: Lidy en Dick

Blijf op de hoogte en volg Dick

04 Augustus 2018 | Nederland, Nijmegen

Dag allemaal,

Het zit erop! 3250 km door het fabelachtige mooie Noorse land, geholpen door goed tot zeer goed weer met slechts enkele koude, natte dagen. De technische malheur is beperkt gebleven tot een gescheurde velg, een gebroken spaak en twee versleten kettingen. En, niet onbelangrijk: de EHBO-tas is gelukkig dicht gebleven. Na een voorspoedige reis zijn we gisteren weer in het vertrouwde, maar warme Nijmegen aangekomen. Weer een natte rug dus. Het was inmiddels midden in de nacht, voor het eerst in twee maanden donker! Ondanks het tijdstip werden we opgewacht door de enthousiaste Moniek en Mike in een met slingers versierde tuin. Welkom thuis! Vanochtend zijn Janneke en Johannes ook gearriveerd met een uitgebreid ontbijt. Dat zorgde voor een leuke thuiskomst zodat ons heimwee gevoel naar ons vrije leventje in ieder geval voor eventjes naar de achtergrond is verdwenen. Maar gelukkig hebben we de foto's nog zodat we nog af en toe kunnen wegdromen. We gaan de komende tijd de draad van het gewone leven weer oppakken maar als we even niet bij de les zijn dan weten jullie wat er aan de hand is.

We hopen jullie met onze reisverslagen een inkijkje te hebben gegeven hoe het is om door Noorwegen te fietsen. Dank allemaal voor alle aandacht en reacties via de website, e-mail en Whatsapp. Wij hebben er van genoten en voor de meesten van jullie tot spoedig!

  • 04 Augustus 2018 - 20:41

    Ellen :

    Welkom thuis!!! Ellen en Jan Willem

  • 04 Augustus 2018 - 20:45

    Geert De Ruiter:

    Hallo Dick en Lidy, Het moet Allemachtig Prachtig geweest zijn. Bedankt voor de verslagen en welkom thuis in Nijmegen.

  • 04 Augustus 2018 - 22:09

    Hans:

    Welkom thuis Lidy en Dick! Hopelijk kunnen jullie in rust nog ff nagenieten in het zomerse Nijmegen!

  • 05 Augustus 2018 - 05:37

    Arjan:

    Hoi Dick en Lidy,
    Fijn dat jullie weer gezond terug zijn. We hebben weer genoten van de verhalen.
    Tot snel een keer.
    Els en Arjan

  • 05 Augustus 2018 - 11:43

    Hans Iserief:

    Indrukwekkende prestatie! Welkom terug!

  • 05 Augustus 2018 - 12:10

    Joos:

    Erg gaaf dat jullie dit gedaan hebben!
    Volgende tocht naar Peking?

  • 05 Augustus 2018 - 13:10

    Anne:

    Welkom thuis! Nagenieten schijnt een belangrijk onderdeel te zijn van zo’n reis

  • 06 Augustus 2018 - 08:07

    Karin:

    Goed dat jullie weer gezond en wel thuis zijn gekomen. Dank voor alle mooie verhalen van dit mooie avontuur. Tot snel op kantoor! Groet, Karin

  • 06 Augustus 2018 - 10:44

    Marc Heijnen:

    Welcome back! Wat een mooie reis hebben jullie gemaakt. Tot gauw, groeten, Marc.

  • 06 Augustus 2018 - 12:01

    Annemie :

    Heel mooi dat jullie weer heelhuids terug gekomen zijn met een schat aan ervaringen. Het is inderdaad een heel aangaan, maar terwijl ik de verslagen las, ging ik in gedachten met jullie mee. Ik vond het steeds weer leuk om jullie verhaal te lezen. Maar knap met zoveel kilometers in de benen. En nu weer met beide benen op de grond en weer wennen aan het "gewone" leven hier. Geniet nog even van jullie vrijheid. Groetjes Annemie

  • 07 Augustus 2018 - 18:38

    Maaike Schouten:

    Welkom in NL, wat een geweldige, indrukwekkende reis!!

  • 13 Augustus 2018 - 15:23

    Camiel:

    ha Dick, leuk om zo via de reisverslagen jullie reis te hebben kunnen volgen! Ik heb er zo af en toe telkens een paar gelezen en zojuist de laatste serie. Jullie hebben er een flink tempo in gehouden viel me op. Wij kunnen jullie enthousiasme in ieder geval goed begrijpen. Sinds gisterenavond zijn we terug van onze eigen vakantie in Noorwegen en we gaan zeker terug. Wat een mooi, gevarieerd en plezierig land. Ook fietsen lijkt me inderdaad goed te doen gezien het rustige rijgedrag en lage maximum snelheden. En wanneer we terug gaan zal ik zeker je verslagen er nog eens op naslaan :-) groet, Camiel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dick

Als klein menneke riep ik al dat ik ‘kilometer fietsenrenner’ wilde worden. Later werd het: "dat ik wel even naar China zou gaan fietsen". Het is er allebei niet van gekomen hoewel dat laatste nog steeds tot de mogelijkheden behoort. Maar dat het fietsen een belangrijke rol zou spelen in mijn leven was al snel duidelijk. Vanaf mijn 18e levensjaar mag ik mij al ‘vakantiefietser’ noemen. Eerst op een stadsfiets zonder versnellingen met canvas fietstassen. Al snel daarna op een Koga Miyata Roadwinner met 10 (!) versnellingen. Deze racefiets had ik enigszins aangepast zodat ik ook de noodzakelijke bagage mee kon nemen. De reisbestemmingen werden steeds verder: eerst tochten in Engeland en Frankrijk, daarna 3 maanden dwars door de USA van coast to coast. Door deze lange fietstocht kreeg ik de fietskoorts pas ècht te pakken waarbij ik een voorkeur ontwikkelde voor uitgestrekte verlaten gebieden. Een vleugje avontuur mag daarbij niet ontbreken. Fietstochten naar de Noordkaap, dwars door Spanje, Polen, Alpen, Marokko, IJsland en USA/Canada hebben mooie ervaringen opgeleverd door prachtige landschappen en bijzondere ontmoetingen. Mijn laatste reis was een fietstocht door Patagonië naar het zuiden van Chili en Argentinië. Elke keer als ik met mijn fiets op pad ben geniet ik weer volop dus bij een goede gezondheid zal ik mij nog wel even ‘vakantiefietser’ mogen blijven noemen.

Actief sinds 27 Sept. 2015
Verslag gelezen: 2543
Totaal aantal bezoekers 21795

Voorgaande reizen:

03 Juni 2018 - 03 Augustus 2018

Op weg naar de Noordkaap

01 November 2015 - 20 December 2015

Fietsreis door Patagonië naar Vuurland

Landen bezocht: