Op de Noordkaap! - Reisverslag uit Skarsvåg, Noorwegen van Dick Scholten - WaarBenJij.nu Op de Noordkaap! - Reisverslag uit Skarsvåg, Noorwegen van Dick Scholten - WaarBenJij.nu

Op de Noordkaap!

Door: Lidy en Dick

Blijf op de hoogte en volg Dick

28 Juli 2018 | Noorwegen, Skarsvåg

We zijn zojuist met groot enthousiasme op de Noordkaap gearriveerd! Direct foto' s gemaakt bij de bekende wereldbol. We hebben tot en met de laatste kilometer genoten van onze reis mede door het prachtige weer. Het is hier zonnig met nauwelijks bewolking en maar liefst 25 graden! Vanacht gaan we de zon net niet in de zee zien zakken. Daarna kruipen we met een gelukzalig gevoel de slaapzak in. Jullie horen nog van ons. Groetjes!

  • 28 Juli 2018 - 15:39

    Theo Boogert:

    Top!
    Mooi hoor!

  • 28 Juli 2018 - 16:00

    Jan Coppens:

    Goed om te lezen dat jullie de eindbestemming hebben bereikt. Het moet een mooie tocht geweest zijn!
    Groet, Jan & Rian

  • 28 Juli 2018 - 16:03

    Arjan:

    Wat een wereldprestatie, mevrouw, meneer!!
    Arjan

  • 28 Juli 2018 - 16:25

    Paul:

    Letterlijk top. Dank voor mooie verslagen. Paul

  • 28 Juli 2018 - 17:20

    Geert De Ruiter:

    Conclusie: De hemel bestaat en die heet de Noordkaap. Proficiat.

  • 28 Juli 2018 - 20:27

    Nel:

    Ha kanjers! Doel bereikt ! Neem er een borrel op en zo n kaneelbolle !! Geweldig...wat een prestatie !!

  • 28 Juli 2018 - 22:52

    Ron:

    Geweldig , proficiat .....en dat bij 25 graden !!

  • 29 Juli 2018 - 09:57

    Ria:

    Geweldig! Wat fijn dat jullie genoten hebben van deze trip.

  • 29 Juli 2018 - 11:14

    Judith:

    Heeeee. Fantastisch. Goed gedaan. Petje af :-)

  • 30 Juli 2018 - 08:28

    Ingeborg:

    Gefeliciteerd, wat een prestatie en wat een herinneringen hebben jullie samen verzameld!

  • 30 Juli 2018 - 14:23

    Hans Iserief:

    Geweldig, proficiat!

  • 31 Juli 2018 - 09:42

    Ellen:

    Fantastisch, gefeliciteerd!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dick

Als klein menneke riep ik al dat ik ‘kilometer fietsenrenner’ wilde worden. Later werd het: "dat ik wel even naar China zou gaan fietsen". Het is er allebei niet van gekomen hoewel dat laatste nog steeds tot de mogelijkheden behoort. Maar dat het fietsen een belangrijke rol zou spelen in mijn leven was al snel duidelijk. Vanaf mijn 18e levensjaar mag ik mij al ‘vakantiefietser’ noemen. Eerst op een stadsfiets zonder versnellingen met canvas fietstassen. Al snel daarna op een Koga Miyata Roadwinner met 10 (!) versnellingen. Deze racefiets had ik enigszins aangepast zodat ik ook de noodzakelijke bagage mee kon nemen. De reisbestemmingen werden steeds verder: eerst tochten in Engeland en Frankrijk, daarna 3 maanden dwars door de USA van coast to coast. Door deze lange fietstocht kreeg ik de fietskoorts pas ècht te pakken waarbij ik een voorkeur ontwikkelde voor uitgestrekte verlaten gebieden. Een vleugje avontuur mag daarbij niet ontbreken. Fietstochten naar de Noordkaap, dwars door Spanje, Polen, Alpen, Marokko, IJsland en USA/Canada hebben mooie ervaringen opgeleverd door prachtige landschappen en bijzondere ontmoetingen. Mijn laatste reis was een fietstocht door Patagonië naar het zuiden van Chili en Argentinië. Elke keer als ik met mijn fiets op pad ben geniet ik weer volop dus bij een goede gezondheid zal ik mij nog wel even ‘vakantiefietser’ mogen blijven noemen.

Actief sinds 27 Sept. 2015
Verslag gelezen: 506
Totaal aantal bezoekers 21796

Voorgaande reizen:

03 Juni 2018 - 03 Augustus 2018

Op weg naar de Noordkaap

01 November 2015 - 20 December 2015

Fietsreis door Patagonië naar Vuurland

Landen bezocht: