Proloog: waarom doen we dit? - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Dick Scholten - WaarBenJij.nu Proloog: waarom doen we dit? - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Dick Scholten - WaarBenJij.nu

Proloog: waarom doen we dit?

Door: Dick en Lidy

Blijf op de hoogte en volg Dick

22 Mei 2018 | Nederland, Nijmegen

Met de mijlpaal van 60 in zicht (Lidy) en alweer een beetje uit zicht (Dick) is het de hoogste tijd om onze langgekoesterde wens werkelijkheid te laten worden: we gaan op de fiets naar de Noordkaap! Nadat we ons extra verlof geregeld hadden was er (gelukkig) geen weg meer terug. Onze officiële start is in Kristiansand in Zuid-Noorwegen. Slim als we zijn, pakken we eerst de trein naar Noord-Denemarken. Het traject door Nederland, Noord-Duitsland en Denemarken bekijken we vanuit de treincoupé. Ons einddoel is de Noordkaap, het uiterste puntje van het vasteland van Noorwegen. Hoe we teruggaan is nog ongewis. Boot? Trein? Vliegtuig? Nog een stukje fietsen? We zien het wel als het zover is. Eerst maar eens genieten van elkaar, onze vrijheid en het schilderachtige Noorse land dat langzaam onder onze fietswielen voorbij trekt.

We zijn nog niet weg hoor! We vertrekken op zondag 3 juni aanstaande.

  • 22 Mei 2018 - 17:25

    Joke De Heij:

    Heel veel plezier ,ook met de voorpret. Lg

  • 22 Mei 2018 - 17:29

    Jan Coppens:

    Hoi Dick en Lidy,
    Dat ziet er goed voorbereid uit! Ik kan me nog een vakantie herinneren waarbij tot diep in de nacht voor het vertrek moest worden gesleuteld aan de fiets om die bedrijfsklaar te maken (lees: uit te rusten met een voldoende klein verzet). Dat is er nu niet bij en dat is maar goed ook!
    Maak er een mooie reis van!
    Groet, Jan

  • 22 Mei 2018 - 20:14

    Maaike :

    Wat geweldig! Een top vooruitzicht. Succes met de voorbereidingen. Ik lees graag jullie belevenissen. Groetjes, Maaike

  • 22 Mei 2018 - 21:23

    Geert De Ruiter:

    Hoi Dick en Lidy. Ik lees in jullie proloog een diep en gelukzalig . Heel veel plezier het wordt ongetwijfeld een fantastische reis vol verrassingen

  • 23 Mei 2018 - 06:51

    Pascale:

    Hoi Lidy en Dick, wat een heerlijk vooruitzicht! Een lange zomer samen, lekker buiten door de natuur. Het is jullie meer dan van harte gegund. Een hele fijne tijd. Liefs Pascale

  • 23 Mei 2018 - 07:35

    Judith:

    We kijken uit naar jullie komst :-) in het prachtige noorwegen en houden het mooie weer voor jullie vast. Succes met de laatste voorbereidingen. Liefs Judith

  • 23 Mei 2018 - 12:37

    Ria:

    Een hele mooie reis! Ik verheug me er op jullie te volgen. Groetjes Ria

  • 23 Mei 2018 - 19:50

    Anne:

    De voorpret is ook begonnen voor de mee-lezers. Leuk.geniet! Anne

  • 23 Mei 2018 - 20:20

    Nel:

    Ha Lidy en Dick... wauw ... weer 2 fietsers om te volgen en deelgenoot worden van dat wat ze allemaal meemaken! Erg leuk. ( Jet en Geert zijn nl. net terug uit Zuid-Amerika!)
    Ik kijk er nu al naar uit! Veel plezier, goeie reis en geniet ervan zoveel je kan! Nel

  • 24 Mei 2018 - 07:41

    Sara:

    Ga genieten! Ben benieuwd naar al jullie avonturen:-) Groet, Sara

  • 24 Mei 2018 - 08:24

    Ellen:

    Leuk om de reis te kunnen volgen!

  • 25 Mei 2018 - 08:51

    Manfred:

    Mooi dat je het maar niet kunt laten om een fietsavontuur aan te gaan! alvast veel plezier!

  • 25 Mei 2018 - 09:52

    Ridi:

    Super dat jullie die sportieve uitdaging aangaan! Wordt een schitterende reis en ervaring door een prachtig land!
    Leuk om via deze blog een beetje mee te kunnen reizen.
    Ik wens jullie een fantastische tijd toe!!
    Zonnegroet Ridi

  • 26 Mei 2018 - 14:17

    Simone Konings:

    Lekker fietsen en genieten! Groet Simone

  • 28 Mei 2018 - 15:02

    Annemie Tüss:

    Heel veel plezier voor jullie beiden en hopelijk een voorspoedige reis. Leuk dat ik jullie kan volgen. Groetjes Annemie

  • 29 Mei 2018 - 08:36

    Marie Pruyn:

    Veel voorpret en vooral niet te veel meenemen is mijn devies.
    Geniet ervan, groetjes Marie

  • 29 Mei 2018 - 14:28

    Marion:

    Ik wens jullie een hele goede tocht, veel plezier én natuurlijk ook af en toe sterkte. Geniet van deze lange vakantie. Groetjes, Marion

  • 30 Mei 2018 - 08:11

    Ingeborg:

    Wat een geweldig avontuur! Heel veel plezier gewenst! (en gefeliciteerd met je verjaardag!)

  • 31 Mei 2018 - 06:07

    Claudia:

    Ik wil jullie heel erg veel fiets plezier wensen en maak mooie herinneringen...
    Lieve groet van Claudia van der Geest

  • 31 Mei 2018 - 11:43

    Ron:

    Dick en Lidy,
    Top dat jullie dit doen: veel plezier en sterkte onderweg >> ENJOY

  • 31 Mei 2018 - 11:52

    Karin:

    Wat een avontuur en wat ben ik jaloers. Niet op het fietsen maar wat jullie allemaal gaan zien en meemaken. Heeeel veel plezier, geniet en hou ons op de hoogte!!

  • 02 Juni 2018 - 08:26

    Mariëtte:

    Veel plezier samen! Lidy, de eerste vijf weken gaan we jullie met de klas sowieso volgen op vrijdag :-)

  • 02 Juni 2018 - 09:57

    Geert De Ruiter:

    Hallo Dick en Lidy, Morgen vertrekken jullie. Mieke en ik wensen jullie heel veel plezier. We volgen jullie (op Waar Ben Je Nu uiteraard).

  • 02 Juni 2018 - 10:07

    Martin:

    Hoi Lidy en Dick,
    Goede reis, weinig bandenpech en mooi fietsweer gewenst.
    Veel plezier, Martin

  • 07 Juni 2018 - 18:32

    Marie-José:

    Hoi Lidy en Dick ,

    Een hele mooie reis en geniet van het fietsen en alles om jullie heen!
    Ik volg jullie want ben benieuwd wat jullie te beleven hebben!
    Groetjes vanuit Nijmegen.
    Marie-José

  • 07 Juni 2018 - 18:34

    Marie-José:

    Hoi Lidy en Dick ,

    Een hele mooie reis en geniet van het fietsen en alles om jullie heen!
    Ik volg jullie want ben benieuwd wat jullie te beleven hebben!
    Groetjes vanuit Nijmegen.
    Marie-José

Tags: proloog, vertrek

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dick

Als klein menneke riep ik al dat ik ‘kilometer fietsenrenner’ wilde worden. Later werd het: "dat ik wel even naar China zou gaan fietsen". Het is er allebei niet van gekomen hoewel dat laatste nog steeds tot de mogelijkheden behoort. Maar dat het fietsen een belangrijke rol zou spelen in mijn leven was al snel duidelijk. Vanaf mijn 18e levensjaar mag ik mij al ‘vakantiefietser’ noemen. Eerst op een stadsfiets zonder versnellingen met canvas fietstassen. Al snel daarna op een Koga Miyata Roadwinner met 10 (!) versnellingen. Deze racefiets had ik enigszins aangepast zodat ik ook de noodzakelijke bagage mee kon nemen. De reisbestemmingen werden steeds verder: eerst tochten in Engeland en Frankrijk, daarna 3 maanden dwars door de USA van coast to coast. Door deze lange fietstocht kreeg ik de fietskoorts pas ècht te pakken waarbij ik een voorkeur ontwikkelde voor uitgestrekte verlaten gebieden. Een vleugje avontuur mag daarbij niet ontbreken. Fietstochten naar de Noordkaap, dwars door Spanje, Polen, Alpen, Marokko, IJsland en USA/Canada hebben mooie ervaringen opgeleverd door prachtige landschappen en bijzondere ontmoetingen. Mijn laatste reis was een fietstocht door Patagonië naar het zuiden van Chili en Argentinië. Elke keer als ik met mijn fiets op pad ben geniet ik weer volop dus bij een goede gezondheid zal ik mij nog wel even ‘vakantiefietser’ mogen blijven noemen.

Actief sinds 27 Sept. 2015
Verslag gelezen: 570
Totaal aantal bezoekers 21791

Voorgaande reizen:

03 Juni 2018 - 03 Augustus 2018

Op weg naar de Noordkaap

01 November 2015 - 20 December 2015

Fietsreis door Patagonië naar Vuurland

Landen bezocht: